Μια αιωνιότητα και ένας αιώνας: Μπέργκμαν 1918 - 2018

19 - 22 Απριλίου στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ (Σταδίου 28 - Στοά Κοραή) & ΑΝΔΟΡΑ (Σεβαστουπόλεως 117)

Στo πλαίσιo των παγκόσμιων εορτασμών για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου δημιουργού Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1918 – 2018) η WEIRD WAVE, ο κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ και ο κινηματογράφος ΑΝΔΟΡΑ, σε συνεργασία με το Σουηδικό Ινστιτούτο και το The Ingmar Bergman Foundation, διοργανώνουν ένα αφιέρωμα προβολών των σημαντικότερων ταινιών του, όπως «Η Έβδομη Σφραγίδα» (1957), «Άγριες Φράουλες» (1957) και «Persona» (1966). 
Ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, ή αλλιώς «ο ποιητής με την κάμερα», αναζήτησε να αποτυπώσει και να αναδείξει το μυστήριο, την έκσταση και την ολότητα της ύπαρξης μέσα από μικρογραφίες της καθημερινότητας, εστιάζοντας με εμμονική συνέπεια το φακό του στις προσωπικές σχέσεις. 
Με το έργο του, ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν αναδιατύπωσε τα μεγάλα ερωτήματα γύρω από την ανθρώπινη συνθήκη, αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε (το) σινεμά.

Οι προβολές θα πλαισιωθούν από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, που θα εκτίθεται στους κινηματογράφους για όλο τον Απρίλιο, καθώς και από σειρά συζητήσεων και ομιλιών από έλληνες και ξένους σκηνοθέτες, ακαδημαϊκούς, ηθοποιούς και κριτικούς κινηματογράφου.
Το αφιέρωμα θα ανοίξει με το ντοκιμαντέρ της Marie Nyreröd, «Bergman Island» (2004), παρουσία της σκηνοθέτριας.



Θα προβληθούν οι ακόλουθες ταινίες σε αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες:
Καλοκαίρι με τη Μόνικα (1953)
Η Έβδομη Σφραγίδα (1957)
Άγριες Φράουλες (1957)
Περσόνα (1966)
Φθινοπωρινή Σονάτα (1978)
Φάνι και Αλέξανδρος (1982)
Saraband (2003)
Bergman Island (2004) της Marie Nyreröd
 
Την αφίσα του αφιερώματος επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης Νίκος Πάστρας
 
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, με την υποστήριξη του Δικτύου Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων Athens Culture Net με ιδρυτικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, του Σουηδικού Ινστιτούτου της Αθήνας, της Πρεσβείας της Σουηδίας, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας.

Σχόλια